Följ Börje Ramsbros tvist med den statliga Stiftelsen Industrifonden!

IPR Forum reagerar - allt fler reagerar
Av Marie-Anne Olsson  - 9 april 2014

Tvisten mellan Börje Ramsbro och Stiftelsen Industrifonden har fullständigt spårat ur. Det är inte längre en fråga om rätt och rättvisa. Invektiven haglar från Industrifondens sida och de gör allt för att förhindra en rättvis prövning. De gör krampaktiga försök att hindra Börje från att lägga fram avgörande bevismaterial, som styrker att Industrifonden är fullständigt intrasslad i en härva av lögner.

Allt fler reagerar och kontaktar Börje för att visa sitt stöd.

IPR Forum har här gjort en kort sammanfattning av den senaste händelseutvecklingen och sänt den till ansvariga parter. Nedan finns ett mejl från IPR Forum till Näringsdepartementet, samt bifogad skrivelse.

Marie-Anne Olsson
Friaskribenter

Sent: Monday, March 31, 2014 9:08 AM
Cc: annie.loof@regeringskansliet.se ; thomas.bengtsson@regeringskansliet.se ; charlotte.brogren@vinnova.se ; claes.de.neergaard@industrifonden.se ; tomas@kaberger.se ; ake.nordlander@regeringskansliet.se ; lars-olof.gustavsson@fourseasons.se ; wenche.rolfsen@rolfsenconsulting.se ; helena.stjernholm@ikinvest.com ; maria.montgomerie@industrifonden.se ; lennart.hansson@industrifonden.se ; asa.knutsson@industrifonden.se ; tommy.nilsson@industrifonden.se ; lennart.samuelsson@industrifonden.se ; thomas.stromberg@deloitte.se ; peter.ekberg@deloitte.se ; mikael.wiman@lansstyrelsen.se ;

Subject:
Är Industrifonden inblandad i ekonomiskt brott?

Till

Fredrik Ahlén
Kopia Annie Lööf

Tvisten mellan Börje Ramsbro och den statliga Stiftelsen Industrifonden har nu spårat ur helt och hållet. Nu står Industrifonden inför valet att antingen ta ansvar för att hålla sig till sanningen och möta Börje Ramsbro för en saklig genomgång av fakta eller att fortsätta driva en skandalartad process med inslag av ekobrott.

IPR Forum önskar att Näringsdepartementet ger sin syn på att Industrifondens styrelse bestrider vad Håkan Nordquist sagt i domstol. Näringsdepartementet har tillsatt styrelsen i Industrifonden och är på så sätt ansvarig att styrelsen inte medverkar i grova brott.

Det finns nu även misstankar att affären med system 3R gjorts med företagets egna kapital.

Conny Gustavsson

IPR Forum
Email: conny.gustavsson@iprforum.se

Läs vidare:
IPR Forums skrivelse till Näringsdepartementet

Vidare redovisning av "System 3R affären" finns under rubriken:
Dags för sanningen -  Dags för sunda värderingar - Nu får det vara nog.

Läs också vidare om vad som händer hos: Innovators´ Resistance

Tack för besöket och välkommen åter!