Följ Börje Ramsbros tvist med den statliga Stiftelsen Industrifonden!

Industrifonden hävdar att deras förvärv av aktier i System 3R-koncernen skedde juridiskt giltigt och korrekt. Trots upprepad begäran från ägaren Börje Ramsbro vägrar Industrifonden att överlämna giltiga rättshandlingar som styrker deras påstående. Industrifondens styrelse och ledning har uppmanat Ramsbro att vända sig till lämplig rättslig instans om han inte är nöjd med ställningstagandet.

Nyhetsbrev Nr 13– 24 september 2013

"System 3R-affären"
Om näringsdepartementet

Börje och jag har fyllt på i vår erfarenhetsbank. Vi har varit på besök hos Sveriges näringsdepartement. Inte för att jag har särskilt höga förväntningar på våra byråkrater, tyvärr för det borde man kunna ha, men att de är så till de grad utslätade gör mig ändå besviken.

Vi träffade tre personer. De satt som saltstoder, de ville inget säga, absolut inte framföra någon åsikt om någonting eller svara på en enkel fråga. De tillät oss inte att ens nämna ordet "Industrifonden", vare sig det handlade om pågående process eller om det som hade hänt före processen. Om näringsdepartementet hade tagit mer ansvar som huvudman för Industrifonden, hade nämligen ingen process behövts alls.

En av byråkraterna var extra vriden och det har viskats i Börjes öra efter vårt möte, att det är just han som är den som skulle ha möjlighet att ta itu med Industrifonden. Hur det är med den saken, är inte verifierat, men hursomhelst, lite civilkurage kunde man önska sig.

Det lär väl få förbli drömmar, sorgligt nog.

Läs lite om Näringsdepartementet under Annie Lööfs ledning

Marie-Anne Olsson
Friaskribenter

PS: Du som får Nyhetsbrevet för första gången, gå in på länken nedan och läs. DS

Läs mer: Dags för sanningen - Dags för sunda värderingar - Nu får det vara nog
Skicka gärna detta mejl vidare till vänner och bekanta!
Tips och synpunkter tas tacksamt emot.